Twinkle | Digital Commerce

Galeria Inno lanceert marktplaats en verandert naam

2021-05-03
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Warenhuisketen Galeria Inno verandert zijn naam naar ‘Inno’ en lanceert tegelijkertijd een nieuwe marktplaats. De komende jaren worden de winkels omgebouwd.

Opvallend is dat Inno, dat onderdeel is van de Duitse keten Galeria Karstadt Kaufhog, enkele jaren geleden nog zijn webshop moest sluiten. Een besluit van het moederbedrijf, zo bleek. Maar vanwege de coronamaatregelen raakte het bedrijf in de problemen. Toen de winkels in België wekenlang dicht moesten vanwege de pandemie, had Inno geen online alternatief.

Daar komt dus nu weer verandering in. Met Inno.be wil het bedrijf zich ontwikkelen tot dé Belgische omnichannel retailer. Met honderden partners in verschillende productcategorieën. Een gedeelte van het aanbod op het platform is exclusief online verkrijgbaar, en dus niet in de 16 fysieke Inno-winkels.

Omdat het bedrijf een platform lanceert, hoeft het niet zelf de verzending van producten te regelen. Klanten kopen rechtstreeks bij de partners, die de verzending zelf regelen. Vanaf de zomer wordt het mogelijk om bestellingen af te halen en te retourneren in de filialen. Daarnaast kijkt het bedrijf al naar een uitbreiding van het platform naar andere landen, mits deze een succes blijkt in de thuismarkt.