Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh verdubbelt omzet en aanbod losse boodschappen

2021-05-04
1000562
  • [nieuws]
  • 1:09

Aanbieder van maaltijdboxen HelloFresh blijft profiteren van de coronacrisis. De omzet in het eerste kwartaal stijgt op jaarbasis met 116 procent en komt neer op 1,44 miljard euro.

Ter vergelijking: de jaaromzet van het bedrijf in het gehele boekjaar 2019 was 1,8 miljard euro. Inmiddels wordt dat bedrag dus bijna per kwartaal omgezet. Ook het brutoresultaat stijgt fors, naar 159 miljoen euro (+152 procent).

Ceo Dominik Richter denkt te kunnen blijven profiteren van de verschuiving naar online in de foodmarkt. ‘Consumenten wereldwijd hebben zich moeten aanpassen aan de nieuwe manier van leven. Ze zijn online boodschappen gaan doen en hebben ook de vele voordelen ontdekt van ons volledige aanbod in vergelijking met de traditionele manier van boodschappen doen.’

Losse boodschappen

Naast maaltijdboxen wil HelloFresh zich meer gaan richten op de verkoop van losse, extra boodschappen, die bij bezorging van maaltijdboxen worden meegeleverd. Nederland was de eerste regio waar klanten die mogelijkheid hebben. Inmiddels is er een assortiment beschikbaar van meer dan 150 producten. Het is de bedoeling dat dit in de loop van dit jaar wordt verdubbeld.

Vanwege de groei verhoogde HelloFresh eerder dit jaar al de prognose voor de jaarcijfers. De omzet komt naar verwachting 35 tot 45 procent hoger uit dan vorig jaar. Eerder ging het bedrijf nog uit van een groei van 20 tot 25 procent.