Twinkle | Digital Commerce

Lotus Bakeries investeert in granolamerk Oot

2021-05-11
1000562
  • [nieuws]
  • 0:48

Lotus Bakeries – bekend van de kleine koffiekoekjes – heeft een minderheidsbelang verworven in start-up Oot. Die laatste is een granolamerk dat rechtstreeks aan de consument levert.

Oot – in 2018 nog onderdeel van onze rubriek ‘Nieuw in de Markt’ – zegt inmiddels over zo’n 60.000 klanten in Nederland en België te beschikken. De investering (PDF) gebeurt middels FF2032, het investeringsfonds van Lotus Bakeries. Het gaat om een minderheidsbelang, waarvan de hoogte niet is bekendgemaakt.

Isabelle Maes, ceo Natural Foods bij Lotus Bakeries zal plaatsnemen in het bestuur van Oot, als niet-uitvoerend bestuurder. ‘Oot trok onze aandacht met zijn pure online d2c-concept. We zijn onder de indruk van het groeipad van Oot. Wij geloven sterk in de schaalbaarheid van dit model om de business zowel in de Benelux als internationaal te laten groeien.’

Lees ook: 'Verse granola in platte dozen' (Twinkle 6 2018)